četvrtak, 24. siječnja 2013.

Baklava od lisnatog tijesta

Veliki sam ljubitelj baklave. Ponekad ju radim od gotovih kora za savijaču, ali najčešće koristim lisnato tijesto. Takva baklava mi je najsličnija onoj koju sam kao djevojčica jela u slastičarnicama.

Ne volim da ima jako puno oraha i ne volim limun u agdi, tek možda koja tanka kriška ispečena povrh svake baklave.




Baklava od lisnatog tijesta je meni najfinija ovako: 
Najprije napravim agdu (zaljev od vode i šećera, na 1 l vode stavim 1 kg šećera) i ohladim do mlakog. Za to vrijeme razvaljam tijesto, formiram baklave, ispečem, pa kad se ohlade toliko da ih mogu bez problema držati u ruci, prelijem sa mlakom agdom. Do slijedećeg dana nekoliko puta okrećem baklave da upiju agdu, a onda višak izlijem da se tijesto nepotrebno dalje ne natapa. Tako bude dovoljno natopljeno, pa kad još prođe jedan dan, baklave se dovoljno prosuše da više nisu "mljeckave", a opet su posve natopljene agdom. 
Višak agde koji sam odlila čuvam u bočici u hladnjaku i koristim kod posluživanja ili upotrijebim slijedeći puta kada radim baklavu ili neki drugi zaliveni kolač.

Najdraže mi je napraviti ovako zatvorene trokute, pa tako radim i kad umjesto lisnatog koristim kore za savijače. Ako mi se jako žuri onda umatam rolice. A rolice dobro dođu i kad treba popuniti prazna mjesta u tepsiji gdje ne stanu trokuti :)

Najfinije je uz baklavu na tanjurić servirati kuglicu sladoleda od vanilije. Hvala mojoj Željki koja mi je otkrila taj divan spoj. 
I još nešto: ako želite malo "laganiju" baklavu, jedan dio oraha zamijenite mljevenim keksima. :)

Postupak u slikama:
 na traku tijesta staviti orahe:

preklopiti trokut:

preklopiti još jednom i odrezati:

i nastaviti tako dalje...

Ovako izgleda kada se radi od gotovih kora za savijaču, formirano u trokute na isti način kao sa lisnatim tijestom:


Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...