ponedjeljak, 4. veljače 2013.

Biskvit od bjelanjaka

Ima puno načina za iskoristiti višak bjelanjaka koji ostanu nakon pripreme nekog kolača, a jedan od jednostavnijih je ovaj poznati biskvit kojeg sam danas radila da potrošim bjelanjke koji su mi ostali kad sam radila krafne.
Bjelanjci se mogu i zamrznuti, pa se izvadi onoliko koliko je potrebno. Kad se odmrznu, koriste se potpuno isto kao da su svježi. Ja ih samo malo promiješam vilicom, ulijem u plastičnu posudu da se smrznu u obliku četvrtaste ili okrugle pločice debljine oko 1 cm, pa kad se sasvim smrznu, prebacim u vrećicu za zamrzavanje. Kasnije si odlomim ili odrežem nožem koliko mi treba. Računam oko 30 grama za jedan bjelanjak. Isti je postupak i sa žumanjcima. 





7 bjelanjaka (otprilike 30 grama po bjelanjku)  
120 g šećera (može i više, ali sve iznad 120 g je i meni slatkoljupcu preslatko)  
140 g  oštrog brašna (ja stavim pola oštrog i pola glatkog, da bude sočniji)
70 g maslaca 

dodaci za bolji okus biskvita:
grožđica prema želji (ja stavim dvije vrhom pune žlice)
sok i korica jednog manjeg limuna
malo mljevenih oraha, lješnjaka, badema... (prethodno poprženih)

može se dodati i nasjeckano kandirano voće, komadići tamne čokolade...

Najprije grožđice operem i ostavim ih oko 10 minuta u toploj vodi da lijepo nabubre. 
Uvijek bjelanjcima dodam onoliko jušnih žlica hladne vode koliko ima bjelanjaka, pa ih onda izmiksam u čvrsti snijeg. To radim baš za svaki kolač kad treba bjelanjke istući u snijeg.
Šećer, brašno i mljevene orahe, lješnjake i slično najprije pomiješam zajedno, pa ih lagano šupljom kuhačom ili pjenjačom umiješam u snijeg. 
Prethodno omekšanom maslacu dodam grožđice, sok i koricu limuna, ulijem u snijeg, pa opet pažljivo umiješam da se ne razbije zrak u bjelanjcima.

Kalup za pečenje (12 x 6 cm) namažem komadićem hladnog maslaca, dobro pospem oštrim brašnom ili krušnim mrvicama, višak istresem, uspem smjesu za biskvit, poravnam površinu i stavim peći u već zagrijanu pećnicu na 160°C oko 40 minuta. Kad se kolač odozgo zarumeni, pokrijem ga pek papirom i alufolijom da ne izgori. Nakon 30 min pečenja prvi puta provjerim čačkalicom da li je u sredini pečen, pa opet za 5-10 minuta. Ako se prepeče bude jako suh, zato gasim pećnicu čim je čačkalica suha, pa kolač ostavim u poluotvorenoj pećnici još desetak minuta jer bi se površina uleknula da ga naglo izvadim van iz vruće pećnice.



4 komentara:

Gordana - KuhinjskePrice.com kaže...

Odlicno zvuci i super ideja za iskoristiti bjelanjke. Nisam ih nikad probala zamrznuti, ali se kod nas mogu kupiti isto zamrznuta pasterizovana jaja.

Nada (probajovako.blogspot.com) kaže...

Jednom je moj brat, kad je imao nekih godinu i pol otišao u smočnicu, a da to nitko u kući nije primijetio. Tamo je moja mama na hladnom imala oko 60 jaja. Prije smo uvijek direktno na farmi kupili veću količinu jaja, a zimi smo ih čuvali u toj hladnoj prostorijici.
Nakon nekih desetak minuta brat se vratio iz smočnice sav žut po ručicama i odjeći. Kad je mama sva u čudu upitala brata: "Pa, dobro, Nikola, što si to radio???", on je mirno odgovorio vrteći ručicama:"Nema jaja. Jupa jaja." (lupao jaja) Mi smo svi prasnuli u smijeh. Rijetko koje jaje je ostalo čitavo nakon bratovog posla, pa smo skupili što se skupiti dalo i zamrznuli.
Eto, tako sam ja saznala da se jaja mogu zamrznuti :))))))))

Maja kaže...

Ovo proslijeđujem ipak mami da napravi pa da me obraduje :D

Nada (probajovako.blogspot.com) kaže...

Biti će i mama sretna. Mame vole kad imaju čime obradovati djecu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...