subota, 10. studenoga 2012.

Brze fritule s jogurtom

Hrskave izvana, mekane, spužvaste iznutra, a tokom prženja narastu u simpatične male loptice koje zadržavaju svoj oblik i kad se ohlade. I još brzo gotove!

 

Recept ažuriran 12. veljače.2013. (upisala sam točnu gramažu jogurta i brašna)


20 jušnih žlica brašna (500 g)
1 paketić praška za pecivo

malo soli 
2 jaja
4 jušne žlice šećera
može se po želji dodati i paketić vanilin šećera
2 čašice tekućeg jogurta (ukupno 360 g)
dvije jušne žlice ruma ili rakije (da nebi upijale masnoću)

masnoća za prženje (oko 1 litre)

Ne treba mikser, sve se radi pjenjačom. 

Brašno pomiješati sa praškom za pecivo.
Jaja  pomiješati sa šećerom i vanilin šećerom, dodati sol, jogurt i rum, pa umiješati u brašno.
Smjesu dobro izmiješati pjenjačom dok ne nestanu grudice i bude lijepo glatka. Smjesa treba biti gusta tako da kad zagrabite žlicom, ne curi, već stoji poput loptice na žlici.


Zagrijati masnoću u posudi (neka bude najmanje 2 cm visine, da fritule mogu plivati na ulju i ne zalijepiti se za dno). Ja ubacim u masnoću mrvicu kruha, pa ako odmah poćne cvrčati, dovoljno je vruća da se mogu stavljati fritule. 
U svaku ruku uzeti žlicu. Žice umučiti u posudu sa uljem da se smjesa nebi ljepila za njih. Jednom žlicom zagrabiti smjesu, prenijeti nad zdjelu sa masnoćom, pa drugom žlicom gurnuti smjesu da se prži.
Treba ih biti toliko da imaju mjesta napuhnuti se i da se pri tom mogu same okretati. 
Neki tvrde da se smjesa treba istiskivati kroz dlan kako to rade naše none i bake, ja tako ne radim jer mi i ovako ispadnu lijepe loptice.
Slobodno prilikom prženja pojačajte ili smanjite vatru, bitno je da se ne prže prejako, jer onda nemaju vremena narasti, pa ostanu male, a unutrašnjost im bude pudingasta. Kada se dovoljno isprže na jednoj strani, obično se same okrenu na drugu ili je dovoljno da ih samo dotaknete vilicom, pa će se okrenuti. Mojoj kćerki je zabavno gledati kako narastaju u lijepe loptice i kako se same preokreću.
Kada su gotove, treba ih izvaditi da se ocijede na papirnatom ručniku, pa još tople posuti šećerom u prahu. Mogu se sasvim lako napuniti pekmezom ili nekim čoko namazom.








21 komentar:

  1. Aaaa zaboravila sam na prikle ili ti ga fritule. Baš ču danas napravit po ovom tvom receptu, moji ih obožavaju kakve god! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. meni ne ispadnu ovako okrugle!! :( u čemu je caka? :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možda odgovor leži kako sam napisala u receptu:"...bitno je da se ne prže prejako, jer onda nemaju vremena narasti, pa ostanu male, a unutrašnjost im bude pudingasta."
      Ako ste radili po ovom receptu, onda je možda stvar u samom prženju, a ako se radi o nekom drugom receptu, onda stvarno ne bih znala.
      Želim vam da slijedeći put napišete da su vam fritulice savršeno uspjele. :)

      Izbriši
    2. Danas je dan za fritule i krafne, ponovo sam ih radila, pa sam točno izvagala brašno i dodala podatak u recept, jer količina u žlicama nije baš zahvalna za recept.
      Želim vam svima uspješno pečenje fritula!

      Izbriši
  3. Jel idu cijela jaj ili samo žutanjci?
    Treba li smjesa odstajati da se tijesto digne?

    Hvala (želim iznenaditi ženicu :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Idu cijela jaja. Ako imate vremena uvijek je bolje pričekati barem 10-15 minuta, pa pržiti. Ali tako obićno i bude. Dok se zagrije ulje prođe oko 10 minuta.
      Baš bi mi bilo drago da iznenađenje uspije. Pazite kako ih spuštate u ulje, da vam se ne razliju. Obavezno zagrabite sa žlicom, pa sa drugom gurnite lupticu u ulje. Tako će biti lijepe, okruglaste. Sretno!

      Izbriši
  4. recept, ne da je odličan, nego preodličan. ja unutra stavim i malo grožđica (cveba), makar to djeca ne vole u drugim kolačima, u fritulicama ima je ODLIČNOOOO

    OdgovoriIzbriši
  5. odlicno!!!! super recept!!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlican recept....

    OdgovoriIzbriši
  7. izvrsno...dodala i grožđice...fakat super...

    OdgovoriIzbriši
  8. odlicno ispale...dodao jos limunove korice i grozdice :)

    OdgovoriIzbriši
  9. odlicne su, ja sam stavio rakiju jer rum ne volimo ... hvala puno

    OdgovoriIzbriši
  10. Koliko se količinske dobije ovoga? Pravim za više ljudi pa da znam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Po mojoj procjeni, mislim da je ova količina za 4 osobe. Ja radim uvijek pola smjese za mene, muža i moju malu kćerku. ali ona je mala i ne pojede puno.

      Izbriši
  11. Odlican recept.Savrseno su ispale,i sve smo pojeli u roku minute :)

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...