ponedjeljak, 5. studenoga 2012.

Smjesa za modeliranje (domaći Play doh)

Vrijeme je kišovito, kada djeca sve više borave u kući, pa sam svojoj miljenici napravila ovu odličnu, podatnu masu koja se radi brzo i jednostavno.


200 g brašna (glatko tip 550)
65 g soli (može i 60 g ako nemate preciznu vagu)
20 g limunske kiseline u prahu
2,5 jušne žlice ulja
100 ml (1 dcl) vode
jestiva boja u tekućini ili u prahu

Brašno, sol i limunsku kiselinu pomiješati u jednoj posudi. U drugoj pomiješati ulje, vodu i boju. Boju dodati u količini da bude jako intenzivna jer se kasnije u smjesi dosta razblaži. Ja stavim pola bočice.
Mijesiti rukom u zdjeli da se sastojci povežu, pa onda još na radnoj površini da se dobije lijepa gumasta masa. Neće se lijepiti za podlogu jer je masno od ulja. I to je to. Igranje može započeti.


Netko prvo napravi smjesu, pa podijeli na dijelove i u svaki umijesi boju, ali to je teži način. Duže traje dok se boja umijesi u gotovo tijesto i teško se postiže ravnomjerna obojanost. Zato ja mijesim svaku boju posebno.
Za ovu prigodu sam umijesila tri smjese (zelenu, crvenu i žutu) svaku od gore navedene količine. Zelena i crvena su od jestive tekuće boje bez mirisa (vidi se ambalaža na slici), a žuta je od arome banane, pa lijepo miriši na bananu :)
Nakon igre masa se umota u prozirnu foliju da se nebi sušila ili se zatvori u staklene ili plastične posude koje ne propuštaju zrak. Traje i po nekoliko tjedana, ali ja to ne mogu točno reći jer smo mi svoju uvijek potrošili već za nekih tjedan dana. Napravimo figurice koje kćer više ne da reciklirati jer su joj lijepe, pa brzo potrošimo materijal.

 Smjesa umotana u prozirnu foliju za čuvanje hrane:


Ovdje se upravo radi jedna fiiiiiina, sočna, tortica:






Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...