subota, 15. prosinca 2012.

Biskvitna rolada

Još jedan jednostavan, starinski, jeftini kolač. 
Prvi puta sam takvu roladu jela kao djevojčica kad sam jedne nedjelje sa roditeljima, sestrom i bratom išla u posjet maminoj teti. Teta Malka, inače Slovenka, je radila biskvitnu roladu jako spretno jer je to bio njen česti nedjeljni kolač kad treba na brzinu uz obilan ručak i "dugokuhajuću" juhu napraviti i nešto za desert.
Mazala ju je marmeladom kako i ja najčešće radim, ali danas sam radila jednu običnu, starinsku kremu sa maslacem i "štaub" šećerom i dodala čokoladu.
Sve u svrhu da moje malo zlato pojede maslac u sirovom obliku, jer ga inače ne može ni omirisati. Kremu mi je krala dok se biskvit hladio, a kasnije s guštom prstićem čistila ostatke iz posude.
Na slikama je rolada koju sam rezala dok nije bila sasvim stegnuta, inače je presjek gladak poput stakla :)


 

Biskvit:  
5 jaja
100 g šećera
150 g oštrog brašna
(prašak za pecivo se ne stavlja, jer ima dovoljnu količinu jaja)  
marmelada za mazanje

ili

Krema od maslaca:
250 g maslaca
5 žlica šećera u prahu
60 g čokolade za kuhanje

Pećnicu uključim da se grije, namjestim na 180°C.
Žumanjke razdvojim od bjelanjaka.
Žumanjcima dodam šećer i miksam dok se smjesa ne udvostruči i ne posvijetli, oko 3-4 minute. Što se žumanjci pjenastije umute, biskvit će biti laganiji i mekši.
Tome se može dodati malo naribane korice limuna, ako se maže marmeladom. Uz čokoladu mi ne paše.
Bjelanjke umutim u što čvršći snijeg. Tada  u smjesu žutanjaka dodam brašno, onako - žlicu po žlicu, stalno miksajući.
Tako ispadne dosta gusta smjesa, pa uzmem dvije žlice snijega od bjelanjak i umiksam u žumanjke, da bi smjesu malo omekšala. Tad više ne koristim mikser.
Uspem snijeg od bjelanjaka u žumanjke, pa kuhačom kružnim pokretima odozgo prema dole lagano umiješam bjelanjke u smjesu, tako da se ne razbije previše zraka u snijegu.
U tepsiju  30 x 30 (može i veća, ali ja ju nemam) stavim pek papir (malo kapnem ulja na dno tepsije da se papir zalijepi), izlijem biskvitnu smjesu, kuhačom nježno poravnam površinu. 
Stavim peći na srednju prečku i pečem bez otvaranja pećnice, oko 12-15 minuta dok gore ne poprimi zlatnosmeđu boju.
Izvadim iz pećnice, okrenem naopačke, odlijepim papir, ponovo okrenem, pa vruće namažem tankim slojem marmelade, te odmah zamotam u roladu. Treba pritiskati dok se mota da nebi ostalo šuplje u sredini. Gotovu roladu zamotam u vlažnu kuhinjsku krpu i ostavim na hladnom da se ohladi do mlakog. Tada ju oslobodim krpe, ohladim do kraja, pospem šećerom u prahu i može se rezati.

Ako mažem kremom od maslaca, onda pečeni biskvit izvadim iz pećnice, zajedno sa papirom položim na vlažnu kuhinjsku krpu i zarolam zajedno sa krpom u oblik rolade i pustim da se tako ohladi. 
Za to vrijeme radim  kremu od maslaca: Maslac razmekšam na sobnoj temperaturi, dodam 5 punih žlica šećera u prahu i dobro izmiksam da postane pjenasto. Tada dodam otopljenu čokoladu. Može i malo ruma ako neće jesti djeca. 
Odmotam ohlađeni biskvit, odlijepim papir, namažem kremom, zamotam (pritiskajući), pa čvrsto omotam u suhu krpu i stavim na hladno da se malo stegne krema i da rolada "učvrsti". Na tacni ju omažem ostatkom kreme (dvije vrhom pune žlice) i pospem kakaom.

Sad, nakon toliko pisanja, imam poriv obrisati onu riječ "jednostavan" što sam na početku pisala, ali ja volim objašnjavati sve na dugo i široko, pa sad ispada da ovo uopće nije jednostavno, ali nije tako.
Meni nitko nije previše objašnjavao, mada sam puno puta molila i često sam ronila suze kad mi neki kolač nije uspio. Zato ja sve objašnjavam, jer želim da svatko tko poželi može bez većih neuspjeha napraviti ovaj fini i stvarno jednostavan kolač.




4 komentara:

Anonimno kaže...

Recept izgleda super,i nemam sumnje da ce dobro ispast. Hvala na sirem objasnjenju, i ja sam dosta puta imala isti problem u vezi danih recepta :)


Nada (probajovako.blogspot.com) kaže...

Hvala i Vama!

Anonimno kaže...

Svaka čast na receptima, pogotovo zato jer svugdje pišete kakvo brašno se koristi... već se dva sata ne mogu odlijepiti od Vaših kolača i po ovoj vrućini večeras pravim mađaricu:)

Nada (probajovako.blogspot.com) kaže...

Baš ste me razveselili Vašim komentarom, puno Vam hvala!
Nadam se da Vam je mađarica odlično uspjela. Ja sam svoju želju za slatkim danas zadovoljila sa baklavom od lisnatog tijesta. Od jednog paketa gotovog razvučenog tijesta i šake oraha ispadne mi 6 baklava, taman za mene, a gotovo za čas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...