subota, 7. lipnja 2014.

Keks torta sa kokosom kao nijedna do sad

Ovaj divni kolač sa keksima i kokosom sam radila za jednu proslavu kod moje sestre.
Kolač je izuzetno fin i sočan, pa gosti nisu ostali ravnodušni. Kako to obično bude, od finog kolača uvijek se traži recept.
Zato, Seka, evo stiže recept, a ti dijeli dalje :))))



64 keksa Petit Beurre se slažu u 4 sloja ovisno o veličini tepsije. 
Najpraktičnije je 4x4 i tako 4 sloja koja se mažu kremom i čokoladom.

Krema: (može se kuhati kao puding, ali ja sve odmah umiješam u mlijeko i lagano kuham):

100 g brašna (ja stavim pola škrobnog pola običnog brašna, ali nije jako bitno), 3 žumanjka i 1 čašu šećera staviti u 625 ml mlijeka i dobro razmutiti pjenjačom da nema grudica.
Staviti na vatru i miješajući zagrijavati dok se ne počne gusnuti.Tada malo smanjiti vatru i brže miješati da nebi nastale grudice. Još miješati oko 3 minute dok krema lagano kuha (pojavljuju se mjehurići).
Kad je nastala jednolična glatka krema, maknuti sa vatre i ostaviti kremu da se ohladi do mlakog.
U mlaku kremu umiksati 200 g pjenasto umućenog maslaca, 250 ml konjaka (nije previše - ne bojte se) i 250 g kokosa.

Za premazivanje slojeva od keksa treba 100 g čokolade rastopiti sa kockicom maslaca, 3 velike žlice mlijeka.

Kekse za prvi red umočiti samo kratko u mlijeko je taj prvi red slabo upija vlagu. Ostale slojeve ne treba namakati.
Kremu razdijeliti na 4 jednaka dijela, pa prvi dio premazati preko keksa.
Na kremu nanijeti tanki sloj čokoladne glazure.
Poslagati drugi sloj keksa, premazati kremom, nanijeti čokoladu i tako do kraja.
Na vrh ide krema i čokolada i posipa se kokosom. Nekad posipam kakaom, zavisi što mi je od sastojaka na raspolaganju.
Kolač ostaviti na hladnom i rezati drugi dan.

Još je jednostavnije kad se radi sa keksima koji već imaju sloj čokolade.

Kad trebam hladiti kremu obično radim ovako:
Posudu s kremom stavim u hladnu vodu  (bazen sudopera napunim hladnom vodom), pa miješam da se krema malo prohladi. Ako se žurim, miješam i mijenjam vodu dok krema ne bude dovoljno hladna, odnosno mlaka. Inače je dovoljno ostaviti sve u hladnoj vodi, kremu pokriti po površini prozirnom folijom da se neuhvati korica i pustiti da se hladi. Eventualno promijeniti vodu ako se jako zagrijala.
Ako mi se ne žuri uopće, pustim kremu da se hladi bez hlađenja vodom, samo ju obavezno pokrijem prozirnom folijom, jer ako se uhvati korica moram ju uklanjati prije miksanja jer se ona rastrga u sitne grudice koje nisu dobrodošle u kremi.




Broj komentara: 8:

Laka kuharica kaže...

jako mi se ovo sviđa, a naročito zato što si kuhala kremu, a nisi koristila puding. Čim vidim kolač s pudingom, ne čitam dalje, jer ne podnosim kolače s pudingom, puno šlaga i slično. Ovo je zaista odlično i ne ćudi me da su gosti tražili recept.

Nada (probajovako.blogspot.com) kaže...

Hvala ti, drago mi je da ti se sviđa. Ja inače ne radim kolače sa biljnim šlagom, margarinom i slično i već dugo u kuhinji koristim zdraviju varijantu: slatko vrhnje i maslac
Puding mi ne smeta, ali ne pretjerujem s njim i radije koristim gustin i jaja.

Dilajla kaže...

I meni odlična s kuhanom kremom i ja ne volim puding u kolačima ali mislim da bi konjak rado zamijenila s rumom, odličan kolač koji izgleda i jako sočno

Nada (probajovako) kaže...

Znaš, kad sam prvi puta radila taj kolač, sa strahom sam stavljala konjak. I ja sam pomišljala na rum. Bojala sam se kakav će okus dati konjak. Prijateljica mi je rekla da u taj kolač u stvari ide liker od jaja (eiercognac), ali pošto ga nisam imala, a znam da u njega idu jaja i konjak, pomislila sam kako u kremi već ima jaja, samo treba dodati konjak. Prema omjeru kako se radi ajerkonjak sam izračunala koliko u kolač treba ići samo konjaka i to je bilo to.
U početku mi se činilo jako puno, pa sam dodavala pomalo i isprobavala okus dok mi nije bilo taman. Na kraju je bilo potrebno točno koliko sam izračunala i tako sam i stavila gore u recept.
Taj konjak daje kolaču jedan poseban okus i stvarno vrijedi isprobati, vjerujte mi.
Sa rumom je to sasvim nešto drugo. Ako ti se ne svidi, Dilajla, pozovi mene, ja ću ga pojesti :)))

Anonimno kaže...

meni je u protvi ispalo jedva za dva reda kreme
fina je ali preskupa

Anonimno kaže...

meni je ispalo odlično!
ja sam stavljala točno 4 puta 4 keksa kako piše i kremu sam podijelila na jednake dijelove, jer sam se bojala dali će biti dosta. Odozgo sam stavila glazuru od čokolade.
Ispalo je odlično.Kreme ne izađe debeli sloj, ali tako baš i treba biti, jer se keksi lijepo omekšaju, pa se divno stope s kremom. Da je deblji sloj kreme, bio bi kolač gnjecav.
Hvala vam na ovom receptu, moji su ukućani oduševljeni.

Bozo Maricevic kaže...

Ukratko;kolac je vrlo blizu savrsenstva, hvale vrijedna ideologija

Probaj ovako kaže...

Što da kažem na Vaš hvale vrijedan komentar osim hvala!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...