subota, 30. lipnja 2012.

Džem od marelica (kajsija)

Marelice su na vrhuncu sezone, pa sam i ja požurila napraviti džem od tog finog voća. 

Ove godine sam imala 3,5 kilograma marelica koje mi je dao tata i 4 kilograma koje sam dobila od svekrve. 
Pošto nemam jako veliku posudu, morala sam raditi u dva navrata.
Tatine su bile sitne, mekane, zrele i dovoljno slatke, pa sam na 3,5 kg marelica stavila 1 kg šećera.
Svekrvine su bile lijepe i krupne, ali nedovoljno zrele, pa time i kiselije. Zato sam na 4 kg marelica stavila 2 kg šećera.
Na slici se lijepo vidi razlika u veličini.


Postupak je jednostavan:
Marelice oprati, očistiti od koštica i nepoželjnih dijelova (trulo, oštećeno, jako nezrelo).
Ako su mekane i zrele, dovoljno ih je samo raspoloviti, ako su tvrđe i nezrele, potrebno ih je narezati na manje dijelove da se lakše skuhaju.
Nikada ne gulim kožicu jer je ona zdrava, a te su marelice uzgajane bez tretiranja kemijskim sredstvima.
Marelice pomiješati sa šećerom, ostaviti nakratko (oko 15 min) da se počne stvarati sok dok se šećer pomalo rastapa, rukom ili kuhačom izmiješati (ja ih rukom malo izgnječim jer od šećera lijepo omekšaju) pa staviti na laganu vatru.
Povremeno promiješati da se sva smjesa jednolično zagrije. Šećer će se sve brže otapati i smjesa će postajati sve više vruča.
Ja kuham na plinskom plamenu, najveći ring, ali najslabiji plamen jer kuham u Zepterovoj posudi koja ima debelo dno. Nikada mi ne šprica i javljaju se mali mjehurići zraka dok smjesa kuha, a ja promiješam svake 3-4 minute. Pjenu koja nastaje na vrhu uvijek pokupim kuhačom i stavim u neku šalicu ili posudu. Ona je puna zraka, pa bi se od nje džem možda brže kvario. Ali, ne treba ju baciti, već iskoristiti kao preljev za kolače, palačinke, sladoled...


Nakon otprilike 2 do 2, 5 sata džem je gotov. 
U međuvremenu pripremim prethodno oprane staklenke koje čekaju da se kuhanje završi. Kada džem maknem  sa vatre, staklenke stavim u mikrovalnu pećnicu na najjače oko 3 minute da se steriliziraju. Budu jako vruće, pa ih krpom ili kuhinjskom rukavicom izvadim van, stavim na stare novine (da ne puknu u dodiru sa hladnom radnom površinom), napunim staklenke gotovo do vrha, odmah pričvrstim celofan sa gumicom i još gore zavrnem poklopac. 
Od ove količine marelica (7,5 kg) sam dobila 10 staklenki džema.
Dok je sve još tako vruče, uzmem neku posudu, stavim unutra ručnik ili neku krpu, pa staklenke i sve zajedno zamotam u sintetičke deke, poplun ili nešto slično. Na taj način staklenke budu vruče jako dugo i obavlja se proces pasterizacije. Slijedeći dan, oko 24 sata nakon što sam ih zamotala, staklenke budu još uvijek jako tople, gotovo vruće. Potpuno se ohlade tek drugi dan. Tada ih stavim na tamno mjesto.
U stanu nemam prostoriju koja je hladnija od ostalih, pa moj džem stoji po godinu dana na sobnoj temperaturi i ne pokvari se.
Kad se staklenka otvori, od tada se mora držati u hladnjaku dok se ne potroši, jer se otvaranjem kontaminira.


Konzervans nikada ne stavljam jer ne želim sebe i druge nepotrebno "trovati" i škoditi zdravlju. 
Džem od marelica koristim kao nadjev za biskvitne rolade, razne druge kolače i torte, a jako ga volim za doručak namazanog preko kruha sa maslacem, uz šalicu mlijeka.

Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...