utorak, 3. srpnja 2012.

Hrskavi lički uštipci od krumpira (po receptu moje pokojne tete Kate)

Moja teta je bila ličanka i znala je spraviti krumpir na puno načina. Često smo zajedno napravile ove uštipke, pa sjele uz kavicu i pomalo grickale, dok su bili još vruči i hrskavi.

Nije to bio nikakav određeni recept, ali nekakve količine se moraju navesti. Ja sam se potrudila da navedem točne količine, da je lakše prvi puta napraviti, a kasnije je sve stvar ukusa.




 Otprilike ovako:

4 krumpira srednje veličine
1 jaje 
2 vrhom pune žlice glatkog brašna 
1 dl (ili pola čaše od jogurta) mlijeka 
soli i papra prema ukusu 
ulje za prženje (da ga bude oko 1 cm visine u tavici)

Krumpir oguliti, oprati i obrisati krpom kako nebi sklizao iz ruke prilikom ribanja jer se tako može lako porezati na ribež.
Krumpir naribati na sitno na neku tacnu, meni je tako najlakše, pa kasnije to presipati u posudu.
U tavu uliti ulje da ga bude oko 1 cm visine i staviti na peć da se zagrijava.
Ribanom krumpiru dodati redom sve sastojke, pa dobro promiješati.
Žlicom stavljti smjesu u vruće ulje i malo pritisnuti odozgo da bi se uštipak stanjio i raširio. Što je uštipak tanji, biti ce hrskaviji.
Nakon što na donjoj strani dobije zlatno žutu boju, okrenuti ga i ispći do kraja.
Stavljti uštipke u dublju posudicu na salvetu da se cijede u stojećem položaju :))))) jer će se tako lijepo ocijediti suvišno ulje.
Tko ne želi hrskave, vec mekane uštipke sa više tijesta, tada treba dodati smjesi još mlijeka i brašna.

Hrskava varijanta je fina dok je još topla, a mekša je fina i hladna,  također i ako ostane za drugi dan. (Ja si ponekad namjerno ostavim za sutradan uz jutarnju kavicu :). Ako se pričeka da naribani krumpir pusti svoj sok, ne mora se dodavati mlijeko.
Može se staviti i mljevenog mesa u smjesu, ali to su vec razne varijacije na temu. Ovo djeca jako vole, pa treba pripaziti na količinu papra.

Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...