petak, 13. srpnja 2012.

Sirotinjska brza i jednostavna pita od jabuka

Prvi puta sam probala ovaj jednostavan kolač prilikom posjete jednoj obitelji u Lekeniku, mjestu na potezu između Velike Gorice i Siska. Bio je tako mekan, samo se topio. Gospođa mi je rekla da je to "sirotinjska pita" i ispričala kako se radi, ali ja sam kasnije na njega zaboravila.
Nakon što sam naišla na recept pod nazivom "Siromašna pita" u knjizi "Oblizeki" Božice Brkan, probala sam ga napraviti i to je bilo to! Isti onaj kolač, isti okus, mekan, sočan, topio se u ustima. 


 
Sastojci
pola kg kukuruznog brašna
4-6 komada naribanih jabuka
25 dkg šecera
malo cimeta (prema ukusu)
4 čaše kiselog vrhnja
 masnoća za lim (maslac, mast...)


Namastiti lim za pečenje. 
Usipati pola količine brašna, poravnati, zatim dodati naribane
jabuke pomiješane sa šećerom i cimetom (ja tu smjesu jabuka, šecera i cimeta nekad
prethodno prodinstam, ali najprije istisnem iz njih sok, pa ga kasnije ponovo vratim
jabukama da se ima čime natopiti brašno) Na ovoj slici nisam dinstala. 
Preko svega staviti ostatak brašna, poravnati, pa preliti kiselim vrhnjem. 
Peći na 180°C oko 20 minuta, dok vrhnje ne poprimi zlatno-smeđu boju.

 

Za ovaj kolač količina sastojaka zapravo nije bitna. Bitno je da donji sloj brašna dobije dovoljno jabuka od kojih ce upiti sok, a gornji sloj će upiti od vrhnja.

 


recept kojim sam se poslužila (knjiga "Oblizeki" autorice Božice Brkan)


Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...